الأربعاء، 17 سبتمبر 2008

*أحبه وأعبده*



أعلم أنه يحبني ويخاف علي أكثر من نفسي.
أعلم أنه لا يضعني سوى في الطرق الصحيحه.
أعلم أنه لايغفل لحظة ولا ينام فهو يحرسني من كل شيء في دنيانا.
هو حبيبي هو أقرب من روحي لي بل ولكم جميعا .
من منا يعرفه ولا يحبه ويعشقه!!!!!!!.
من من البشر لا يتمنى لقاؤه؟.
من منا لا يحبه ولا يتلهف ليتحدث معه دون أن يراه أو يسمع صوته؟.
أحبه لا بل أعشقه أعبده.
ترتاح روحي وتهدأ نفسي حين أناجيه وأترجاه وأتوسل اليه.
أجلس كل مساء خلف النافذة وأنظر الى السماء وأناديه فيسمعني.
أصبر وأتحمل الكثير حبا له وعشقا لوجوده.
هو رحيم لأقصى درجة قوي لأقصى حد.
يسامحني كثيرا يصبر على طيشي وجنوني لأبعد حد.
هو لا يوجد له ثان هو واحد هوأحد هو فرد هو صمد هو هو هو هو هو هو هو
هو الله هو من يستحق الحب والعشق والرضا .
يحبنا ويفرح بتقربنا اليه.
اذا مددت اليه يدي ودعوته قال لي لبيك عبدي!.
اذا أخطات بحق انسان أوبحق نفسي هداني وأرشدني وسامحني.
رحمتك يا الله رحمتك وسعت كل شيء .
أحبه وأعبده ولاااااااااااااااا أريد من دنيانا سوى رضاه ورحمته
.

هناك 5 تعليقات:

Tamer Alhosiny يقول...

اول تعليق مرة واحدة
ههههههههههههههههههههه
ده اكيد ربنا بيحبني

Tamer Alhosiny يقول...

الله
ما اجمل حب الله

انه اعظم حب
فهو لا يجرح ولا يظلم ولا يخون
هو رحمان هو رحيم هو علي هو قدير
هو ربنا سبحانه وتعالي

تحياتي
اليكي علي هذا الحس الرائع في التعبير عن حب الله

قال سبحانه وتعالي في حديث قدسي
" يا ابن ادم انا لك محب فكن لي محب "
اسعدك الله بحبه امين

تحياتي تامر الحسيني

haninalnada يقول...

شكرا يا تامر على رايك وعلى كل كلامك ودعواتك
فعلا اجمل ما في الدنيا حب الله
ربنا يجعلنا كلنا ممن يحبهم ويحبوه اكثر من اي شيء في الدنيا

غير معرف يقول...

الله ينور عليكى رائعه وروعتها انها من القلب وانه كلام كلنا عايزين نقوله للمولة عز وجل...
انا اولا بعتذرلك عن تاخيرى فى زيارتك انا لسهحالا شايفه تعليقك عندى وبصراحه اسعدتنى جدا وشرفتينى جدا بالزياره...
واتبسطت اكتر انها عرفتنى بمدونتك لانى تجولت فيها كلها وبصراحه ومن غير مجامله جميله وفى بوستات بعينها عجبتنى قوى زى ماذا لو قال وداعل..وراقصة الباليه..و من مذكرات انسان ميت عجبتنى قوى قوى وعجبتنى اول مناجاه فى المدونه ...
شئ مريح وجميل ورائع التواجد فى مدونتك...
وكل رمضان وانتى وكل من تحبين بالف خير مع انها متأخره 17 يوم سامحينى...
اتركك فى رعاية الله وامنه..

haninalnada يقول...

عايزه اتطلق
ربنا يخليكي يا حبيبة قلبي على كل كلامك وحقيقي كتير جدا عليه
مش عارفه اقول لك ايه بجد
ولا تعتذري ولا حاجه خالص
ونورتي مدونتي بزيارتك الجميله دي
اتمنى لك من قلبي التوفيق ويخليك للي بتحبيهم ويخليهم ليكي
سلامي ليكي يا قمر